Idiomorf infographics  
Bekijk de tekeningen op deze website en zie de kracht van de eenvoud
english translation        
informatie geordend weergegeven met infographics in de vorm van grafieken, diagrammen of stripachtige illustraties.
infografiek chemische reactie   Agrofood schema tekening   schematische tekening fotosynthese  

infografiek
chemische reactie

  agrofood schema   schematische tekening
fotosynthese
  schematische infografiek
koolstofkringloop
 
grafiek over verhouding olieprijs   infographic bruggen bouwen   infographic bioraffinage   grafiek over hersenactiviteit REM slaap

grafiek olieprijs

  infographic bruggen
bouwen tussen sectoren
  schema afbeelding
bioraffinage
  grafiek over
hersenactiviteit REM slaap
 
 
   

Zoekt u infografieken als deze?
Deze infografieken hebben wij getekend voor een grote diversiteit aan opdrachtgevers. Onze infografieken en animaties maken het mogelijk om (complexe) informatie te ordenen en daardoor beter te begrijpen. Onze tekeningen kunnen gebruikt worden voor zowel gedrukte als digitale media. Bent u geïnteresseerd in onze infographics of zijn er vragen? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op voor een afspraak. Wij staan u graag te woord.

Wat zijn infographics?
Voor wie nog niet bekend is met infographics. Infographics zijn afbeeldingen waarin informatie of data op een duidelijke en heldere manier wordt uitgelegd. Meestal zien infographics er aantrekkelijk uit, met een uniek design en oog voor detail. Infographics zijn een mooie manier om informatie, kennis en data over te brengen. Op een visueel heel aantrekkelijke wijze kun je je verhaal vertellen. Een Infographic koppelt processen of gebeurtenissen en tonen daarover gegevens die grafisch geordend zijn. Deze gebeurtenissen kunnen fictief zijn, of duizenden jaren geleden plaats hebben gevonden. Dat zorgt wel weer voor een volgende onderverdeling in de infographics. Namelijk een onderverdeling naar de toepassing van de infographic. Die onderverdeling is gekoppeld aan de tijd die beschikbaar is om de infographic te fabriceren, waaraan uiteraard een financiŽle overweging aan ten grondslag ligt. Voor de infographics zorgt de tijdsdruk ervoor dat er twee stromingen zijn binnen de productie van deze visuele kunstwerken. Infographics worden gemaakt voor media met een langere ontwikkelingstijd en voor media die de actuele nieuwswaarde naar voren willen brengen.

Infographics voor nieuwsmedia en voor tijdschriften (achtergronden).
Het verschil tussen de pictogram en de infographic zit dus zowel in de vorm, de opzet en het doel als in de functie.

Portfolio over infographics
Infographics hebben de afgelopen jaren een ware opmars beleefd. De Infographics op deze portfolio pagina zijn onlangs door Idiomorf getekend voor diverse opdrachtgever. Deze tekeningen gaan over diverse actuele onderwerpen en zijn ingezet om de verhouding van feiten overzichtelijk te illustreren. Klik op één van de tegels om de hele infographic te zien.
Door het zorgvuldig ontwikkelen van deze informatieve illustraties voor diverse mediabronnen met bewezen deskundigheid op het gebied van beeldende informatieoverdracht, en jaren lange ervaring op tekengebied in deze materie kan Idiomorf voor deze expertise van doorslaggevend belang zijn.
Idiomorf infographics stelt de meest toonaangevende bedrijven in staat hun informatieoverdracht met beeld te bereiken met een grote verscheidenheid aan services op gebied visualisatie voor de gebruiker.

Voordelen van infographics
Er zijn een aantal voordelen die infographics kunnen bieden:

  • Gebruiksvriendelijk: Mensen zijn nog altijd erg visueel ingesteld. Door infographics toe te voegen aan je tekst geef je bezoekers de keuze om op verschillende manieren de informatie te consumeren.

  • Voor elke sector toepasbaar: Infographics zijn niet alleen voor online marketing, maar eigenlijk voor elke sector toepasbaar. Denk bijvoorbeeld aan goede doelen of de huisdierenbranche.

  • Viraal: Infographics zien er altijd aantrekkelijk uit. Doordat de informatie daarnaast interessant is, zullen mensen eerder geneigd zijn om de infographic te delen via social media en bestaat er de mogelijkheid dat deze viraal gaat.

  • Zoekmachine vriendelijk: Hoe vaker de infographic wordt gedeeld via social media, des te groter is de kans dat er links naartoe zullen verwijzen. Dit draagt bij aan de vindbaarheid van zowel de infographic als de populatiteit van het onderwerp.

  • Meer verkeer met infographics: Een infographic die boeiend is zal tot meer verkeer naar de website leiden, zeker als deze goed vindbaar is.

  • Autoriteit opbouwen: Het onderzoek dat nodig is om de infographic te maken zal de kennis over het onderwerp vergroten. Dit kan ervoor zorgen dat mensen je gaan zien als een autoriteit op dat vakgebied.

  • Naamsbekendheid: Door simpelweg een logo en/ of url toe te voegen aan een infographic zorgt dit ervoor dat mensen snel zien wie deze gemaakt heeft. Dit draagt bij aan de naamsbekendheid van je bedrijf.



Zo biedt Idiomorf:

Het leveren aan bedrijven met een consistente kwaliteit en nauwkeurigheid van alle gedrukte en elektronische medische illustraties ten behoeve van gebruiksaanwijzingen, atlassen, naslagwerk en bijsluiters. Doel: met het gebruik van illustraties en animaties risico's te minimaliseren.

Illustraties voor tijdschriften; websites en folders om te zorgen dat artikelen op de juiste wijze worden geïnterpreteerd. Voor verkopers om te zorgen dat de training sneller wordt voltooid en tot betere verkoopresultaten leidt. Idiomorf biedt een up-to-date flexibiliteit en kennis op gebied van informatieve visualisatie die nodig is om onderwerpen van nauwkeurige infographics te voorzien.

Om dit voor meerdere markten overal ter wereld uit te brengen zonder dat er veel vertaalwerk aan te pas komt. Bovendien vermindert Idiomorf de kosten door eenvoudige opbouw van documentatiemateriaal te bieden die daarmee weer een scala aan nieuwe mogelijkheden meebrengt voor toepassingen voor interactieve digitale media.

Betekenins infografieken
De term infographic, ook wel infografieken genoemt, is verkorting van de engelse woorden Information en graphic. Het Nederlandse infografiek is een samenvoeging van informatie en grafiek.

Gebruik
Infographics zijn illustraties die (technische)gegevens of gebeurtenissen overzichtelijk en geordend in weergeven. Deze weergave kan over technisch, wetenschappelijk of medicht onderwerp gaan maar ook iets dat duizenden jaren geleden plaats heeft gevonden. Dat leidt ertoe dat er twee stromingen zijn binnen de productie van deze visuele beeldwerken. Infographics die worden gemaakt voor media met een langere ontwikkelingstijd en infographics die voor media een actuele nieuwswaarde naar voren willen brengen. Samengevat: de infographic is een hulpmiddel waarmee de krant; tijdschrift of website visueel geordende informatie kan bieden aan de lezers.

Pictogram en infographic
Het verschil tussen de pictogram en de infographic zit in zowel de vorm, de opzet en het doel als in de functie. Met een infographic kan op een snelle en duidelijke manier informatie over processen, of gebeurtenissen uitgewisseld worden. In het meest simpele geval worden hiervoor punten, lijnen of vlakken gebruikt. Hiermee geeft dit soort tekeningen inzicht in een situatie; structuur of verhouding met een minimum aan tekst. Daarnaast is de vervaardiging van een infografiek onder te verdelen: In de eerste plaats is die gekoppeld aan de tijd die beschikbaar is om de infographic te fabriceren, waaraan uiteraard een financiële overweging aan ten grondslag ligt. In de tweede plaats hebben we het over het medium waarin de informatieve tekening wordt gepubliceerd. Deze twee aspecten zijn bepalend voor de uitvoering. Infographics worden gemaakt voor media met een wat langere ontwikkelingstijd en voor media die de actuele nieuwswaarde naar voren willen brengen. Voorbeelden zijn (digitale) vaktijdschriften en educatieve boeken.

Maken van Infographics
Het maken van een infografiek begint bij het verzamelen van gegevens. Deze gegevens worden verstrekt door de opdrachtgever of verkregen via metingen. In beide gevallen zullen de gegevens klaargemaakt worden om visueel weergegeven te worden. Dit betekent dat bepaalde gegevens gefilterd worden en eventueel getransformeerd. Na de transformatie worden gegevens geprojecteerd op visuele objecten, zoals grafieken, pictogrammen of 3D-figuren. Ten slotte worden visuele objecten verwerkt tot pixelinformatie en verwerkt in de infographic.

Uw voordelen met infographics in het kort:
Geen eindeloos lang verklarende teksten; Geen vertaling nodig; Drempel verlagend voor gevoelige onderwerpen; Overzichtelijke ordening van gegevens; Houdt documentatie levendig; Houdt aandacht langer vast.